Kwaliteit
Bij goede zorg en aandacht voor uw gebit staat kwaliteit voorop. Daarom besteden wij veel aandacht aan zorgvuldige informatie en goede service aan u. Goede behandelingen, materialen en administratie zijn hierbij essentieel. Wij hanteren daarvoor een kwaliteitssysteem dat voldoet aan de actuele wet- en regelgeving.
ISO
Kaakmeesterz Expertisecentrum Mondzorg heeft officieel het kwaliteitskeurmerk ISO-9001 ontvangen.
De ISO 9001-norm bevat eisen aan een kwaliteitsmanagementsysteem voor een organisatie. Wanneer een organisatie ISO-gecertificeerd is, wil dat dus zeggen dat er voor 100% voldaan wordt aan alle eisen van de betreffende internationale norm. Hiermee wordt vastgesteld dat een organisatie onder andere voldoet aan wet- en regelgeving en relevante brancherichtlijnen. Een onafhankelijke externe organisatie, een certificatie-instelling, beoordeelt dit op basis van onderzoek (een externe audit).
De standaard is gebaseerd op de principes van kwaliteitsmanagement, waaronder:
- Klantgerichtheid
- Betrokkenheid van medewerkers en management
- Procesbenadering
- Relatiemanagement
Onze medewerkers
Onze medewerkers houden zich tijdens het werk aan de huisregels, voorschriften en protocollen van Kaakmeesterz. Zij:
- Zorgen dat zij op de hoogte zijn en blijven van nieuwe voorschriften en protocollen.
- Werken veilig volgens de voorgeschreven protocollen en letten erop dat hun collega’s veilig werken.
- Spreken hun collega’s aan op (mogelijk) onveilige situaties.
- Werken volgens de hygiënerichtlijnen zoals die zijn voorgeschreven in het hygiëneprotocol.
- Voeren alleen werkzaamheden uit waarvoor zij bevoegd en bekwaam zijn.
- Denken mee om risico’s en schade te voorkomen.
- Informeren waar nodig de cliënten over hun veiligheid in onze kliniek.
- Weten dat zij de plicht hebben om te zwijgen over feiten en gegevens van derden (cliënten en bedrijfsinformatie), die zij bij het uitoefenen van hun beroep te weten zijn gekomen.
- Melden eventuele risico en schade via het meldingenportaal van ons kwaliteitsmanagementsysteem.
- Weten hoe te handelen bij een vermoeden van huiselijk geweld of kindermishandeling bij een cliënt.
- Weten dat hun inbreng over veiligheid, privacy en hygiëne door de directie wordt gewaardeerd.
- Weten dat, als zij zich niet aan het kwaliteitsbeleid van Kaakmeesterz houden, dit een waarschuwing of ontslag tot gevolg kan hebben.